דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלד בגוף האדם ומערכת היחסים בינו לשרירי רצפת האגן 

מאת    [ 03/03/2019 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2573 פעמים ]

 

יש המחלקים את השלד בגוף האדם לשלוש "קופסאות": הגולגולת, כלוב הצלעות הקשור לעמוד השדרה ועצמות האגן

התנועה של העצמות מתאפשרת על ידי השרירים ותנועת השרירים נשמרת בין השאר בעזרת ההחזקה של העצמות. כאשר מתבוננים בצילומי שלד קשה להבין את השילוב המופלא בין קבוצות אלו. התנועה של חלק מהעצמות מבוססת על מפרקים אך גם במקומות הפשוטים יחסית כמו מפרקי הידיים, השרירים, הרקמות והסיבים אחראים על התנועה בין העצמות.

דבר דומה מתרחש גם בקופסת האגן. האברים הנמצאים בקופסת האגן מקיימים בינהם מערכות יחסים שמשפיעות לעתים לרעה על התפקוד של אחד או יותר מהם. אלו הם: הרחם, שלפוחית השתן והחלק הנמוך של צינור העיכול. לשלושתם יש מוצא אל הסוגרים או הפתחים והיחסים בין המיקום שלהם ושל הנרתיק, צינור השתן והחלחולת יכולים להשפיע על חוזק כל אחד מהם. צניחות ותזוזות שמתרחשות במיקום האברים שבקופסה יכולות להניע את מצב האגן לזוית שמשפיעה לרעה על הגוף כולו, זו הסיבה המרכזית שיש חשיבות לשמירת החוזק והגמישות של שרירי רצפת האגן.

התרגול של שרירי רצפת האגן יוצר מעברים בין פעולה מקומית לפעולה של הגוף כולו. זאת משום שכאשר שרירי רצפת האגן נחלשים האגן נוטה מעט קדימה, העברת המשקל בין חלקו האחורי של הגוף לחלקו הקדמי משתבשת ועמוד השדרה נוטה לפנים מעבר לרצוי לו.

ארגון האגן למנח שמייצר החזקה נכונה של הגוף תומך בתנועה של של השרירים ולהיפך, פעילות פנימית של השרירים מארגנת את האגן לזוית השומרת על יציבות הגוף, תומכת בכיווני התנועה של עמוד השדרה, הגפיים וזויות התנועה של הגוף כולו. יציבות האברים הפנימיים וגמישות השרירים.

כדי לשמור על תקינות מערכת היחסים בין שרירי רצפת האגן והשלד לא די בתרגול, הבנת חשיבות העניין או חוזק השרירים. למערכת הנשימה עלולה להיות השפעה מחלישה על רצפת האגן עקב הנטייה של נשים רבות לדחוף את האויד בנשיפה כלפי החלק הנמוך של הגוף. הפעלת לחץ תוך בטני בדרך זו או עקב עצירויות כרוניות מחלישה באופן קבוע את שרירי רצפת האגן. זה היתרון המרכזי בתרגול שיטת פאולה לצורך ארגון נכון של הגוף ושמירת האיזון בין השלד והשרירים.

בתנועת האצבעות, הפה, העיניים ושרירים אחרים אנו רואים בפועל את תנועה הנוצרת מתוך כיווץ והרפיה, אך בשרירי רצפת האגן, הרצועות והגידים אין לנו אפשרות לראות זאת ולעתים קשה לחוש זאת. לכן תנועה שמקורה בהפעלת הסוגרים יש לה חשיבות מרכזית

 

סמדר נבו, מורה מוסמכת לשיטת פאולה במשך 20 שנים מטפלת בשלד ובגב, חיזוק השרירים הטבעתיים ברצפת האגן ובמערכת העיכול, שיפור התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכת הנשימה, העיכול והשתן.  0544893772  href="mailto:smadar.nevo@gmail.comsmadar.nevo@gmail.com">">smadar.nevo@gmail.com


href="mailto:smadar.nevo@gmail.com">https://paulamethod.blogspot.com/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב